Odchudzanie Primavera > Porady Trenera > Odchudzanie po ciąży – 5 kroków do smukłej sylwetki po porodzie

Odchudzanie po ciąży – 5 kroków do smukłej sylwetki po porodzie

5 kroków do smukłej sylwetki po ciąży. 

Wiele kobiet zmaga się po ciąży z dodatkowymi kilogramami. Ta trudna walka niekiedy kończy się przejściem na drastyczną dietę. Każda świeżo upieczona mama powinna jednak wiedzieć, że głodówki po ciąży to najprostsza droga do efektu jo-jo. Ponadto mogą one być także niebezpieczne nie tylko dla zdrowia kobiety, ale i nowo narodzonego maluszka. Jak powinno przebiegać odchudzanie po ciąży, aby było bezpieczne i skuteczne?

Odchudzanie po porodzie

Czas powrotu do wagi sprzed ciąży uzależniony jest od kilku czynników. Zazwyczaj wynosi od 8 do 12 miesięcy, ale np. wysportowane panie, które nie rezygnowały z aktywności fizycznej także w trakcie ciąży, mogą wrócić do dawnej formy o wiele szybciej. Nie bez znaczenia jest także to, ile przytyło się w trakcie ciąży oraz czy już wcześniej miało się problemy z nadwagą. Jedno jest jednak pewne – schudnąć po ciąży może każdy! Wystarczy tylko odrobina cierpliwości i zaangażowania.

Kiedy zacząć proces odchudzania po ciąży?

Panie często zastanawiają się, kiedy po porodzie mogą zacząć proces odchudzania, zwłaszcza aktywność fizyczną. Kobiety, które urodziły w sposób naturalny, bez komplikacji, mogą zacząć bardziej intensywne treningi już około 2 miesiące po porodzie. Te panie, które miały cesarskie cięcie, powinny zasięgnąć porady lekarza, zanim rozpoczną ćwiczenia. A co w przypadku diety? Najlepiej już w trakcie ciąży zadbać o zdrowe i zbilansowane posiłki. To najprostsza droga do smukłej sylwetki, o wiele skuteczniejsza niż jakiekolwiek diety-cud!

Jak pozbyć się dodatkowych kilogramów po porodzie?

Wiele kobiet czuje po porodzie presję, aby jak najszybciej wrócić do dawnej wagi. Jednak chudnięcie po ciąży powinno odbywać się spokojnie, ale też świadomie, aby organizm mógł się prawidłowo zregenerować. Jakich wskazówek warto się trzymać, aby efektywnie zgubić nadprogramowe kilogramy?
1) Skorzystaj z fizjoterapii poporodowej zaraz po narodzinach dziecka! Pomoże ona m.in. wzmocnić mięśnie dna miednicy.
2) Jedz regularnie! Najlepiej 5 mniejszych posiłków dziennie.
3) Jedz zdrowo! Odstaw słodycze, tłuste sery i wędliny, jasne pieczywo, fast-foody oraz słodkie i gazowane napoje. Jedz owoce, warzywa, chude sery, kasze, ciemne pieczywo, pełnoziarniste makarony, brązowy ryż, drób, ryby, jaja i orzechy.
4) Spędzaj czas aktywnie! W pierwszych miesiącach chodź na długie spacery z wózkiem, a później możesz uprawiać nordic walking, jogę czy jeździć na rowerze stacjonarnym. Dobrym pomysłem jest także skorzystanie ze specjalnych zajęć w klubach fitness dla kobiet po ciąży.
5) Akceptuj siebie! Powrót do dawnej formy to niełatwe zadanie i wymaga czasu, dlatego nie oczekuj od siebie cudów i ciesz się każdą zgubioną częścią kilograma, a przede wszystkim czasem ze swoim maleństwem!

Jesteś mamą i szukasz wsparcia grupy, która razem ma jeden cel – zdrowo i bezpiecznie schudnąć? Zapraszamy do Primavera Jastrzębia Góra  – przyjedź na wczasy odchudzające „Mamo, czas wrócić do formy!”