Odchudzanie Primavera > Porady Trenera > Odchudzanie na rowerze

Odchudzanie na rowerze

Odchudzanie na rowerze schudnij

Rower to bardzo popularna forma rekreacji zarówno wśród dzieci, jak i w gronie dorosłych osób. Pozytywnie wpływa na nasze zdrowie (ruch na świeżym powietrzu), na naszą kondycję (długie dystanse lub jazda pod górkę) oraz na zrelaksowanie się (kontakt z przyrodą, poczucie wolności). Ale rower może być także bardzo dobrym narzędziem do zgubienia kilku zbędnych kilogramów. Aby to osiągnąć należy przestrzegać kilku zasad, których połączenie będzie niezbędne do osiągnięcia naszego celu, czyli spalenia jak największej ilości tkanki tłuszczowej (odchudzanie na rowerze).

Po pierwsze: czas

Jazda na rowerze nie może być za krótka. Dopiero po 30 minutach ćwiczeń spala się tkanka tłuszczowa i tej zasady należy także przestrzegać na rowerze. Starajmy się wygospodarować przynajmniej godzinę na przejażdżkę, wtedy średnio jesteśmy w stanie spalić nawet 400 kalorii przy umiarkowanym tempie. Taki czas jazdy będzie miał bardzo korzystny wpływ na pozbycie się cellulitu z ud i pośladków. Oczywiście oprócz długości jazdy, ważne są również regularne treningi, czyli ustalenie ile dni w tygodniu przeznaczymy na tę formę aktywności fizycznej. Wtedy na pewno zauważymy efekty.

Po drugie: technika

Drugą  niezwykle istotną sprawą, aby odchudzanie w czasie jazdy na rowerze było skuteczne, jest zachowanie umiarkowanego stałego tempa w trakcie treningu. Najbardziej jest to możliwe na płaskim terenie, dlatego warto wcześniej zaplanować trasę. Najlepsze efekty odchudzające można więc osiągnąć poprzez nieustanne pedałowanie bez zatrzymywania się w umiarkowanym tempie, czyli wprowadzenie formy treningu cardio. Istotna jest także rozgrzewka, czyli ok. 3 minutowa jazda na początku oraz tzw. „cool down” – nieco spokojniejsza i wolniejsza jazda także pod koniec naszej trasy.

Po trzecie: przyjemność

Jazda na rowerze powinna nam przede wszystkim sprawiać przyjemność. Wtedy i wysiłek będzie dużo lżejszy. W tym celu powinnyśmy zaopatrzyć się w ulubioną muzykę oraz wybrać teren do jazdy, który będzie sprzyjał naszemu relaksowi i odstresowaniu się. Warto jeździć więc w ulubione miejsca, ale także wybierać nowe, dzięki czemu możemy lepiej poznać otoczenie.

Połączenie odpowiedniego czasu, tempa jazdy, wybrania konkretnej trasy oraz pozytywne nastawienie sprawią, iż jazda na rowerze będzie jednocześnie skutecznym treningiem spalającym tłuszcz (odchudzanie na rowerze), a także niebywałą przyjemnością. Pozwoli ona cieszyć się z każdej chwili spędzonej na dwóch kółkach, a jednocześnie wpłynie zbawiennie na nasze zdrowie i samopoczucie. Do dzieła!