Odchudzanie Primavera > Porady Trenera > Jesienna aktywność fizyczna

Jesienna aktywność fizyczna

jesienna aktywność fizyczna

Po okresie wakacji letnich oraz wysokich temperatur, dzięki którym z ochotą opuszczaliśmy wygodną, domową sofę aby wyjść na spacer, rower, czy odwiedzić pobliski park, zostało już tylko wspomnienie… Nie szukajmy wymówek – przed nami jesienna aktywność fizyczna!

Mimo braku słońca i nadchodzących chłodnych dni nie powinniśmy rezygnować z aktywności fizycznej. Dlaczego? Postaramy się przedstawić kilka argumentów, które mamy nadzieję sprawią, że szybciej będziemy podejmować decyzję oraz ochoczo rozpoczniemy jesienn0-zimową aktywność na świeżym powietrzu.

Zapoznajcie się dokładnie z kilkoma z nich:

  • jesienna aktywność, czyli treningi w niższej temperaturze doskonale hartują organizm inaczej mówiąc ‘uczymy’ ciało, jak należy poradzić sobie z zarazkami oraz niską temperaturą,
  • treningi w niższej temperaturze skutkują większym spalaniem kalorii wynikającym z konieczności uruchomienia procesu termoregulacji, która pochłania znaczną dawkę kalorii; ćwiczenie w takich warunkach przyczyni się w dużej mierze do zwalczania nadmiaru tkanki tłuszczowej,
  • brak wyjść na świeże powietrze, to braki witaminy D, co skutkować może między innymi chandrą, osłabieniem układu immunologicznego oraz kości; zmienić to możemy wprowadzając regularną aktywność poza domem, również w okresie jesienno-zimowym,
  • okres jesienno-zimowy jest okresem, w którym większość z nas jest ospała oraz odczuwa spadek energii; jesienna aktywność i kilkudziesięciominutowy poranny rozruch lepiej niż kawa stawia na nogi i dodaje energii na cały długi dzień,
  • ćwicząc rozgrzewamy organizm od środka, a co za tym idzie zmniejszamy ryzyko zachorowania będące skutkiem nadmiernego wychłodzenia organizmu; znacznie szybciej rozchorujemy się stojąc na dworze w miejscu, niż pokonując kolejne kilometry maszerując z kijkami do Nordic Walkingu,
  • ruch na świeżym powietrzu doskonale dotlenia ciało jak i umysł, pozwala lepiej się skupić, utrzymać wagę ciała, napędzić metabolizm, dzięki czemu nasz organizm łatwiej toleruje ‚drobne grzeszki’,

To tylko kilka przykładów z długiej listy pozytywnych aspektów/rzeczy wynikających z podejmowania aktywności fizycznej. Mamy nadzieje, że gdy następnym razem pojawi się brak motywacji lub zwątpienie, szybko przytoczycie powyższą listę i z uśmiechem ruszycie w teren. Powodzenia i do dzieła! Mamy nadzieję, że długo nie dacie się prosić!