Odchudzanie Primavera > Porady Trenera > Ćwiczenia z hantlami

Ćwiczenia z hantlami

Ćwiczenia z hantlami

Trening z obciążeniem, w tym przypadku ćwiczenia z hantlami, to doskonała aktywność fizyczna dla wszystkich osób pragnących urozmaicać swój program treningowy. Hantle dosyć często goszczą w repertuarze ćwiczeń wybieranych przez kobiety, zwłaszcza, że jak się okazuje, nie muszą one wcale rozbudowywać muskulatury do niepożądanie wielkich rozmiarów, a mogą świetnie wysmuklać sylwetkę. Trening z obciążeniem można odpowiednio zaplanować i skoncentrować na jeden lub kilka celów, np. siła, czy wytrzymałość.

Hantle to wszechstronny i łatwo dostępny sprzęt sportowy i dzięki temu stał się popularnym „narzędziem tortur”, czyli doznań treningowych. Lżejsze ciężarki można używać do ćwiczeń aerobowych (np. aerobox), natomiast cięższe hantle do treningu siłowego. Jeśli ktoś pragnie zakupić hantle do domu, powinien zaopatrzyć się w wytrzymałe hantle neoprenowe, czyli hantle żeliwne pokryte neoprenem. Najlepiej, jeśli będą one posiadać nieregularne zakończenie, np. kwadratowe, które pozwoli stabilnie ustawić sprzęt na podłodze.

Hantle to sprzęt do ćwiczeń, który w skuteczny sposób może wpływać na poprawę wizerunku naszego ciała. Z ich dobrodziejstw skorzystają zarówno osoby budujące masę mięśniową, jak i odchudzające się, czy pacjenci rehabilitujący swój układ ruchu po kontuzjach.

Hantle nie mają minusów, ale tylko w przypadku, jeżeli:

  • trening jest odpowiednio sprecyzowany w celu, jaki chcemy osiągnąć
  • trening poparty jest odpowiednią metodyką
  • ćwiczenia wykonywane są w sposób prawidłowy.

Przykłady na ćwiczenia z hantlami

Wiele osób chciałoby rozpocząć przygodę z obciążeniem, ale nie wie, jakie ćwiczenia z hantlami warto wykonywać. Oto przykładowy zestaw treningowy, który pozwoli spalić kalorie i prędko pozbyć się zbędnych kilogramów:

1) Wyciskanie hantli z przysiadem – w tym ćwiczeniu należy stanąć prosto w lekkim rozkroku i trzymać ręce wzdłuż tułowia razem z hantlami. Następnie unieść ręce nad głowę, obniżyć do poziomu barków, wykonać przysiad jednocześnie kierując ręce w dół. Później wstać i znów wyciągnąć ręce w górę.

2) Wiosłowanie hantlami – to ćwiczenie wykonuje się w opadzie tułowia, czyli należy pochylić plecy, aby były ustawione równolegle do podłogi. Następnie trzymane w rękach hantle przyciąga się do brzucha. Bardzo ważne jest, aby prowadzić ręce blisko ciała.

3) Zakrok z hantlami – w tym przypadku należy wykonać zakrok lewą nogą, a drugą nogę pochylić do podłoża, jak przy klęknięciu. Nie można jednak dotknąć kolanem o ziemię. Następnie trzymane w rękach hantle „wyciska się” nad głowę.

Podsumowując, nie pozostaje nam nic innego, jak tylko zaprzyjaźnić się z hantlami na dłużej i ćwiczenia z hantlami wykonywać regularnie J W celu rozpoczęcia ćwiczeń, prawidłowego dobrania ich do celu, jaki chcemy osiągnąć, poznania poprawnej metodyki, czy techniki, powinniśmy skonsultować się ze specjalistą, np. sprawdzonym trenerem personalnym. Pamiętajmy, że gdy trening wykonujemy samodzielnie, to cała odpowiedzialność za niego i nasze zdrowie spoczywa właśnie na nas. Powodzenia!