Odchudzanie Primavera > Porady Psychologa > Odchudzanie dla mężczyzn – część I

Odchudzanie dla mężczyzn – część I

Odchudzanie dla mężczyzn mężczyzna na diecie

Czy oprócz innego zapotrzebowania na dzienną dawkę kalorii i obciążeń treningowych istnieją jakieś różnice w gubieniu zbędnych kilogramów przez kobiety i mężczyzn? Jest to pytanie, które często pada na Wczasach Odchudzających.
Faktycznie, mężczyźni różnią się podejściem do diet, swojego ciała i realizowania określonych celów. Zapytani co mają robić, udzielają mniej lub bardziej trafnych odpowiedzi, a mimo tego w wielu przypadkach nie podejmują działania

Odchudzanie dla mężczyzn. Z czym może mieć trudność współczesny mężczyzna na diecie?

  1. Pójście na siłownię, czy trening po kilku latach braku aktywności może być trudne. Wydaje się, że dookoła jest wielu lepiej zbudowanych mężczyzn, często młodszych i w lepszej formie. Sama wizja tego nie jest szczególnie zachęcająca.  Ile jest ludzi, tyle powodów do ćwiczeń. Jedni chcą zrobić coś dla siebie, odpocząć, inni schudnąć. Raczej każdy z nich przyszedł żeby ćwiczyć, zmęczyć się i skoncentrować na sobie. Na sobie, nie na innych.
  2. Nie bój się pytać. Odpowiednia technika wykonywanych ćwiczeń zmniejszy ryzyko kontuzji. Nierozćwiczone ciało może być jeszcze bardziej narażone na jakikolwiek uraz. A  odpowiadanie przez trenerów na pytania i instruowanie, co do odpowiedniej techniki świadczy o wykonywaniu przez nich dobrze swojej pracy i powierzonych obowiązków!
  3. Jak już się zaczęło coś robić, to trzeba robić to na maksa? Pośpiech jest charakterystyczny dla początkujących. W końcu teraz ma nadejść zmiana, więc trzeba ćwiczyć często, regularnie, intensywnie, jak brać się za siebie, to już porządnie! Odpoczynek jest bardzo ważny, tak samo istotny jak treningi. To właśnie dzięki porządnej regeneracji są możliwe do zrealizowania następne jednostki treningowe.

Odchudzanie dla mężczyzn, kilka psychologicznych trików.

  1. Łatwiej jest utrzymać motywację do działania, samodyscyplinę, gdy do działania włączone są uczucia. Zamiast odwlekać życiowy projekt „zmiana nawyków” warto odpowiedzieć sobie na pytanie, gdzie będę za 5, 10 lat, jeśli nie podejmę działań związanych z dietą? Czy na pewno chcę być w tym miejscu? Jaki będzie stan mojego zdrowia, samopoczucie, mój wygląd? Wpisanie tak przyziemnego projektu, jak odchudzanie w szerszy kontekst życia ułatwia efektywne wykorzystywanie czasu, zachęca do dbania o siebie i swoje zdrowie oraz do wytrwałości.
  2. Mężczyźni w przeważającej większości są „zadaniowcami”. Oznacza to, że działanie jest łatwiejsze, gdy można skoncentrować się na poszczególnych krokach, konkretnych informacjach i zadaniach. Myśląc o zmianie stylu życia jak o celu, zwiększa się prawdopodobieństwo, że podejmowane decyzje będą trafne. Dobre cele są konkretne, są kierunkowskazami do tego jak wykorzystywać chwilę tu i teraz. Pomocne będą też cele cząstkowe, bliższe w czasie, które składają się na duży cel.
  3. Porównywanie się samemu ze sobą. Zapisywanie swoich wyników (wagi, obwodów, obciążeń treningowych) będzie dobrym motywatorem do działania.
  4. Pozytywne nastawienie.  Co najgorszego może się stać, jeśli coś nie wyjdzie w projekcie „Odchudzanie dla mężczyzn”? Straci się trochę czasu, energii, zapału i tyle. Jedno jest pewne, racjonalne odżywianie i odpowiednia dawka ruchu fizycznego jeszcze nikomu nie zaszkodziła.  Po wyciągnięciu wniosków, będąc bogatszym o kolejne doświadczenia można rozpocząć na nowo, tylko mądrzej.

Każda drobna zmiana zmierzająca we właściwym kierunku, daje poczucie, że jest się coraz bliżej swojego celu!

Czytaj więcej – Odchudzanie dla mężczyzn część II >>