Odchudzanie Primavera > Porady Psychologa > Motywacja – nastawienie, planowanie, przygotowanie

Motywacja – nastawienie, planowanie, przygotowanie

Primavera Motywacja - przygotowanie


Chcesz schudnąć? Znajdź w sobie motywację!

Wszystkie problemy i sukcesy zaczynają się w naszej głowie. To od naszego nastawienia zależy, czy wszystkie sprawy ułożą się po naszej myśli czy, wręcz przeciwnie, będziemy skazani na porażkę. Dlatego też odchudzanie należy rozpocząć od… szczerej rozmowy z samym sobą.

Nie wiesz, co zrobić żeby schudnąć? Po raz kolejny zgubione kilogramy wracają do ciebie jak bumerang? Nie potrafisz wytrwać w postanowieniach? Pamiętaj: podejmowanie walki zawsze ma sens, trzeba się tylko do niej odpowiednio przygotować.

Poznawanie korzyści

Aby znaleźć w sobie motywację, warto zapoznać się z wszystkimi zaletami szczupłej, wysportowanej sylwetki. Pożegnanie się z nadwagą dodaje energii, zmniejsza wiele problemów zdrowotnych, a także pozytywnie nastawia do życia i otaczającej rzeczywistości. Im więcej odkryjemy plusów, wiążących się z posiadaniem prawidłowej masy ciała, tym łatwiej będzie nam wystrzegać się wszystkich czyhających pokus.

Rozmowa z bliską osobą

Nasze nastawienie do odchudzania, jest zależne również od tego, czy podczas podjętej walki, możemy liczyć na wsparcie ważnej dla nas osoby. Jeśli mamy obok siebie kogoś, kto będzie nas skutecznie motywował, pomoże przetrwać chwile niepewności i szybko schowa przed nami niezdrowe przekąski, wówczas łatwiej przyjdzie nam tracenie zbędnych kilogramów. W pojedynkę zawsze jest trudniej.

Motywacja zewnętrzna

Czasami jednak nie potrafimy odnaleźć w sobie wystarczającej siły do tego, by samodzielnie poradzić sobie z wytrwaniem na diecie. W takim przypadku odchudzanie można rozpocząć od wyjazdu na wczasy odchudzające nad morzem. Działanie w grupie osób o podobnych problemach, zmienia nasze nastawienie i sprawia, że stajemy się silniejsi psychicznie, co zwiększa prawdopodobieństwo skutecznej utraty wagi.

Twój osobisty projekt – dobrze wszystko zaplanuj!

Błędem jest stwierdzenie, że odchudzanie nie wymaga odpowiedniego przygotowania. Zaplanowanie działań podczas rozpoczynania diety, ma bardzo duży wpływ na powodzenie wprowadzonych zmian. Dlatego warto najpierw dobrze poznać wszystkie zasady, którymi powinniśmy się kierować podczas realizacji swoich założeń.

  • Po pierwsze: odpowiedni moment
    Nie warto zaczynać odchudzania na kilka dni przed wcześniej zaplanowaną uroczystością, podczas której serwowane będą przepyszne dania. Pokusa spróbowania podawanych posiłków będzie bardzo duża, a porażka, już na tak wczesnym etapie, skutecznie wpędzi nas w niezbyt pozytywny nastrój. Dlatego odchudzanie powinniśmy rozpoczynać w takim momencie, który nie będzie wprowadzał zakłóceń i nie stanie się źródłem złamania postanowień.
  • Po drugie: w grupie raźniej
    Czujesz, że w swojej walce jesteś osamotniona? Zapisz się do klubu dla osób, które również próbują pozbyć się dodatkowych kilogramów. Możesz także wybrać ofertę jednego z nadmorskich ośrodków, wyszukując odpowiednie oferty, np. wczasy odchudzające Jastrzębia Góra.
  • Po trzecie: wiedza
    Zanim rozpoczniesz swoją przygodę z dietą, dowiedz się jak najwięcej o zasadach zdrowego żywienia, o tym, jakie produkty powinny znajdować się w codziennym jadłospisie oraz jak można je ze sobą łączyć. Poza tym koniecznie musisz poznać różne rodzaje aktywności fizycznej, aby wybrać tę, która jest najlepiej dostosowana do twojego stanu zdrowia oraz możliwości.
  • Po czwarte: realizacja
    Kiedy czujesz się już na siłach, wówczas nie ma co odkładać realizacji poszczególnych punktów ułożonego planu. Pamiętaj jedno: każdy sukces, każdy stracony kilogram, doda ci sił do dalszej walki.

Przygotuj się na sukces!

Jeśli już odnalazłeś w sobie odpowiednią motywację, ułożyłeś indywidualny jadłospis sam bądź z pomocą dietetyka, wówczas można rozpocząć przygotowania do najważniejszego dnia „zero”, który zmieni twoje życie.

Zrób spis najistotniejszych dla siebie punktów

Nikt tak dobrze nas nie zna, jak my sami. Dlatego właśnie, przed rozpoczęciem diety, powinniśmy ustalić listę najważniejszych zasad do przestrzegania i powiesić ją w widocznym miejscu, np. na lodówce. Najlepiej by znalazły się na niej, jako przypomnienie, m.in. następujące informacje:

● 5 posiłków to podstawa,
● zjedz solidne śniadanie,
● przeżuwaj każdy kęs,
● jesz? Wyłącz telewizor i odłóż gazetę,
● ćwicz regularnie, co najmniej 3 razy w tygodniu po 1 godzinie,
● nie jedz nic spoza dozwolonej listy,
● kolację należy spożyć 3 godziny przed snem,
● idziesz na zakupy? Najpierw zjedz pożywne danie.

Poza tym warto również rozpisać sobie swój plan dnia, dostosowany do codziennie wykonywanych przez nas działań, z uwzględnieniem pory posiłków, aktywności fizycznej oraz snu. Dzięki temu uregulujemy nasz wewnętrzny zegar, co sprawi, że organizm będzie lepiej funkcjonował a walka z kilogramami stanie się łatwiejsza.

Nie kuś losu

Choć nikt nie przeczy, że dobrze zmotywowany człowiek nie ulegnie nawet najsilniejszym pokusom, warto jednak pamiętać, że każdy z nas ma chwile słabości. Dlatego podczas przygotowań do rozpoczęcia diety, aby odchudzanie było skuteczne, warto jest usunąć z domu wszelkiego rodzaju produkty, które należy wykluczyć z jadłospisu, np. czekoladę, ciastka, cukier, słodzone napoje, białe pieczywo itp.