Odchudzanie Primavera > Porady Psychologa > Jak mierzyć efekty odchudzania?

Jak mierzyć efekty odchudzania?

Jak mierzyć efekty odchudzania

W obecnych czasach aktywność fizyczna stała się modna, dlatego też tak wiele osób decyduje się na uprawianie sportu. Wśród nich nie brakuje także osób pragnących zrzucić zbędne kilogramy. Jednak w procesie rozwoju sportowego nie tylko ważny jest sam trening i jego przebieg, ale także psychika. Monitorowanie efektów odchudzania i ćwiczeń – swojej pracy to najlepszy sposób, aby ćwiczyć lepiej i wydajniej, a także podtrzymać w dłuższym czasie motywację i samodyscyplinę. Co warto wiedzieć o tego rodzaju działaniach? Jak mierzyć efekty odchudzania?

Wielu osobom może się wydawać, że monitorowanie efektów treningowych to czynność zbędna. W końcu najbardziej liczy się to, co pokaże waga po wyczerpujących ćwiczeniach. Jednak ilość zgubionych kilogramów to nie wszystko. Tym bardziej, że w pewnym momencie kilogramy i centymetry zmniejszają się w mniej spektakularny sposób. W sporcie przede wszystkim liczy się wytrwałość, regularność, pokonywanie własnych słabości. Jeśli tylko ktoś zda sobie z tego sprawę, wówczas nie tylko osiągnie lepsze wyniki, ale też przełoży się to na jego wagę.

Jak mierzyć efekty odchudzania – narzędzia

Elektronika może pomóc w skutecznym monitorowaniu efektów treningowych. Dobrym rozwiązaniem jest zaopatrzenie się w profesjonalny pulsometr, który pomoże ćwiczyć bezpieczniej, wydajniej i lepiej zrozumieć własny organizm. Innym rozwiązaniem może być też skorzystanie z odpowiedniej aplikacji na smartfona, np. takiej mierzącej ilość kroków, czy ilość przebiegniętych kilometrów. Aplikacje tego rodzaju wprowadzają element zabawy, urozmaicenia treningów, ale i mobilizacji.

Dziennik treningowy

Doskonałym pomysłem, aby skutecznie monitorować efekty sportowe, jest założenie dziennika treningowego. Należy zapisywać w nim wszystkie dane dotyczące aktywności fizycznej, np. datę treningu, czas jego trwania, rodzaje wykonywanych ćwiczeń, ilości powtórzeń, tempo czy długość przerw na odpoczynek. W dzienniku można także zapisywać poziom swojej motywacji (w skali od 1 do 10), samopoczucie emocjonalne i fizyczne w trakcie i po treningu, a także umieszczać zdjęcia, które będą relacją z przechodzonych zmian. Dlaczego warto prowadzić taki dziennik? Pomoże Ci on w:
a) dążeniu do celu i szybszym osiągnięciu oczekiwanych wyników,
b) analizie realizowanych ćwiczeń,
c) kontroli nad treningiem i jego właściwe zbilansowanie,
d) łatwiejszym ustalaniu planów treningowych na kolejne dni,
e) motywacji do dalszej pracy,
f) uczuciu satysfakcji z powodu realizowanego harmonogramu,
g) utrzymaniu regularności ćwiczeń,
h) lepszej samodyscyplinie,
i) Poznaniu własnego ciała i jego reakcji na daną aktywność fizyczną.

Powyżej dowiedzieliśmy się, jak mierzyć efekty odchudzania. Jeżeli czujecie niedosyt, albo chcielibyście zdobyć więcej informacji na ten temat, zapraszamy na nasze wczasy odchudzające nad morzem i wykład z naszą psycholog, która w przystępny, profesjonalny i praktyczny sposób odpowie na wszelkie wątpliwości dotyczące monitorowania efektów, planowania, a także motywacji i mobilizacji do zmiany stylu życia.