Odchudzanie Primavera > Dieta > Porady Dietetyka > Owoce które odchudzają

Owoce które odchudzają

Owoce które odchudzają grapefruit

Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na to, że warzywa i owoce stanowią podstawę Piramidy Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej. Są bogate w witaminy, minerały i składniki biologicznie czynne. Bycie na diecie odchudzającej nie oznacza rezygnacji z owoców i warzyw, warto jednak wiedzieć, które z nich warto włączyć do swojej diety.

Owoce w diecie – owoce „które odchudzają”

Ananas zawiera w swoim składzie enzym – bromelaminę, który oprócz trawienia białek, ułatwia rozkład tłuszczów i skrobi. Oprócz tego ananas zawiera sporą ilość błonnika pokarmowego, który przyspiesza perystaltykę jelit i ogranicza wartość energetyczną pożywienia. Nie powinien więc nas dziwić fakt, że to właśnie bromelamina z ananasa wykorzystywana jest jako suplement wspomagający odchudzanie.

Spożywanie grejpfrutów pobudza spalanie tłuszczów, a dzięki obecności pektyn następuje poprawa perystaltyki jelit. To właśnie pektyny, które pełnią funkcję błonnika pokarmowego, wchłaniają wodę jednocześnie dając uczucie sytości. Ich kolejną zasługą jest to, że powodują powolne wchłanianie cukrów prostych w jelicie cienkim, dzięki czemu nasz poziom cukru we krwi pozostaje w miarę na stałym poziomie.

Nie tylko owoce, czyli niskokaloryczne warzywa

Warzywami o najmniejszej ilości kalorii są m.in. ogórek, fasolka szparagowa, kalafior i brokuły. Spożywanie ich nie powinno zaszkodzić podczas diety redukcyjnej. Ogórek oprócz zdolności odkwaszających, zawiera znaczną ilość wody, dzięki czemu jest bardzo nisko kaloryczny. Fasolka szparagowa, kalafior i brokuły mają niski indeks glikemiczny, są dobrym źródłem błonnika, dzięki czemu na długi czas zapewniają uczucie sytości, zapobiegając podjadaniu między posiłkami. Warto jednak zwrócić uwagę na czas gotowania. Najlepiej aby warzywa były lekko chrupiące.

Pamiętajmy, że warzywa są zdrowe w każdej ilości. Podczas diety redukcyjnej należy jednak trzymać się ustalonej diety, nie podjadać i nie spożywać wysokokalorycznych i przetworzonych produktów. Owoce najlepiej ograniczyć do dwóch porcji dziennie ze względu na zawartość w nich cukrów prostych.