Odchudzanie Primavera > Dieta > Porady Dietetyka > Kasze na odchudzanie – rodzaje kasz cz. I

Kasze na odchudzanie – rodzaje kasz cz. I

Kasze na odchudzanie - rodzaje kasz cz.I

Prawidłowe odchudzanie nie może być przejściowym etapem w życiu czy chwilową modą. Prawdziwe efekty można osiągnąć dzięki zmianie swoich nawyków żywieniowych, a więc zdrowa dieta powinna stać się stylem życia. Na szczęście istnieje długa lista produktów, które wskazane są dla osób, które pragną zrzucić nadmierne kilogramy. Wśród nich do wyboru są rozmaite kasze. Poniżej prezentujemy najpopularniejsze kasze na odchudzanie:

Kasza gryczana

Kasza gryczana dostępna jest w wersji prażonej oraz białej. W porównaniu do innych rodzajów, posiada największą ilość białka, które podczas redukcji masy ciała jest bardzo ważne, m.in. dlatego, że pozwala utrzymać sytość (jest dłużej trawione przez nasz układ pokarmowy). Kasza gryczana zawiera także sporo błonnika, cynku i foliantów. Jest bezglutenowa, dzięki czemu jest odpowiednia dla osób z nietolerancjami pokarmowymi.

Kasza jaglana

Kasza jaglana to niewątpliwie królowa pod względem witamin z grupy B, a także cynku, żelaza i krzemu. Idealnie nadaje się więc do uzupełniania brakujących substancji odżywczych, co podczas diety odchudzającej bywa niekiedy konieczne. Bogata jest także w białko, co również sprzyja chudnięciu. Kasza jaglana jest lekkostrawna, co może dobrze wpływać na funkcjonowanie układu pokarmowego. Podobnie, jak kasza gryczana, jest także bezglutenowa.

Kasza kuskus

Kuskus to ciekawy rodzaj kaszy, gdyż łączy w sobie jednocześnie cechy kaszy i makaronu. Jest dobrym źródłem węglowodanów, które m.in. dostarczają nam energii do ćwiczeń. Zawiera również spore dawki żelaza. Co interesujące, nie trzeba jej gotować, a jedynie wystarczy zalać gorącą wodą i odczekać, aż napęcznieje. Znacząco może więc to ułatwić i przyspieszyć komponowanie posiłków podczas odchudzania. Kuskus jest lekkostrawny.
Szczególną uwagę należy zwrócić na kaszę kuskus razową, która produkowana jest z pełnego ziarna, dzięki czemu zawiera większe, niż tradycyjna kasza kuskus, ilości błonnika pokarmowego, który m.in. poprawia perystaltykę jelit.

Kasza pęczak 

Popularnością ostatnio cieszy się również kasza pęczak, będącą jedną z odmian kaszy jęczmiennej. Przede wszystkim, zawiera ona dużą ilość błonnika pokarmowego, co przyczynia się do szybszej przemiany materii, usuwania toksyn z organizmu i ogólnego usprawnienia układu pokarmowego. Zawiera także witaminę PP (podobnie zresztą, jak każda kasza), która odpowiada za zmniejszenie złego cholesterolu oraz zwiększenie stężenia cholesterolu dobrego.

W kolejnej części „ Kasze na odchudzanie ” skupimy się na kaszach: bulgur, perłowej oraz orkiszowej.