Odchudzanie Primavera > Dieta > Porady Dietetyka > Jak wytrwać na diecie?

Jak wytrwać na diecie?

Jak wytrwać na diecie?

W dzisiejszych czasach presja bycia fit jest ogromna. W telewizji nie brakuje programów poświęconych odżywianiu, w kolorowych magazynach roi się od szczupłych i wysportowanych modelek czy aktorek. W związku z tym wiele osób decyduje się przejść na dietę. To dobry sposób, aby schudnąć i wysmuklić sylwetkę. Jednak dla niektórych wytrwanie w postanowieniu zrzucenia zbędnych kilogramów to prawdziwy koszmar. Istnieją jednak skuteczne sposoby, aby na diecie wytrwać. Co robić?

Bez wątpienia diety odchudzające wymagają cierpliwości i samodyscypliny. Nic nie stanie się z dnia na dzień. Gdy zrzuca się zbędne kilogramy, warto korzystać z metody małych kroków i nie wymagać od siebie cudów już od samego początku. Trzeba jednak być konsekwentnym i powoli, ale uparcie dążyć do celu. Wytrwać na diecie jest trudno, ale każdy może to zrobić! W jaki sposób?

Myśl pozytywnie!

Dieta to nie przymus, ani nie udręka. Dieta to sposób na to, aby być zdrowszym i szczuplejszym! Pozytywne myślenie motywuje i każda osoba na diecie powinna codziennie przypominać sobie, dlaczego się odchudza. Można nawet spisać listę powodów i umieścić w widocznym miejscu w domu, np. na lodówce.

Nie stosuj rygorystycznych diet!

Aby wytrwać na diecie, zapomnij o rygorystycznych dietach eliminacyjnych. Odchudzanie to długotrwały proces i zmiana nawyków, a nie kilkudniowa głodówka. Takie surowe diety mogą być wręcz niebezpieczne dla zdrowia! Co więcej powodują efekt jojo.

Nie stresuj się!

Łatwo powiedzieć, trudniej zrobić. Jednak stres to bardzo istotny czynnik wpływający na odżywienie się. Wiele osób emocje „zajada”, a to bardzo niekorzystna sytuacja dla organizmu. Jeśli odczuwasz stres i chcesz wytrwać na diecie, zrób coś, co skieruje Twoją uwagę w inną stronę: poczytaj książkę, obejrzyj ciekawy film, idź na jogę, spotkaj się z przyjaciółmi.

Zachowaj umiar!

Jeść trzeba rozsądnie, nie objadać się, ale też nie głodzić. Najlepiej spożywać 5 posiłków dziennie, ale w mniejszych ilościach. Od czasu do czasu (np. raz na tydzień) można sobie pozwolić na małe oszustwo i zjeść coś niezdrowego – takie „grzeszki” mogą poprawić samopoczucie, a jednocześnie nie wpłyną znacząco na proces odchudzania. Robiąc zakupy, także dobrze jest ograniczyć kupowane produkty. Lepiej kupować częściej, ale mniej. Najlepiej też iść do sklepu zaraz po posiłku.

Stosuj zdrowe zamienniki!

Lubisz słodycze, ale chcesz wytrwać na diecie? Żaden problem! Nie musisz ciągle jeść tylko sałaty. Można także przygotować sobie zdrowe ciasto fit, np. marchewkowe, fit babeczki czy inne przysmaki, które smakują jak ich niezdrowe odpowiedniki, ale są dietetyczne.

Uprawiaj sport!

Jeśli komuś zależy na pięknej sylwetce i zdrowym ciele, powinien też uprawiać aktywność fizyczną. Do wyboru jest mnóstwo możliwości. Bieganie, rower, pływanie, rolki, nordic walking, aerobik – to tylko niektóre z nich. Sport stanowi idealne dopełnienie diety, poprawia samopoczucie, odstresowuje, uczy wytrwałości i daje wiele radości oraz satysfakcji.

 

W grupie raźniej – na diecie dużo łatwiej wytrwać, gdy ma się wspólny cel. Wczasy odchudzające z różnorodną dietą, mnogością zajęć sportowych i profesjonalną kadrą – w Primavera Jastrzębia Góra prowadzimy je od ponad 10 lat!