Odchudzanie Primavera > Ćwiczenia > Opisy Ćwiczeń

Opisy Ćwiczeń

Poniżej prezentujemy opisy wybranych zajęć z zakresu aktywności fizycznej realizowanych podczas naszych Wczasów Odchudzających:

NORDIC WALKING
To forma rekreacji polegająca na marszach ze specjalnymi kijami. W porównaniu do zwyczajnego marszu, Nordic Walking angażuje zdecydowanie więcej partii mięśniowych całego ciała. Mięśnie (m.in. klatki piersiowej, tricepsy, bicepsy, ramion i brzucha) są również inaczej stymulowane niż w zwykłym marszu. To prowadzi do większego ich wzmocnienia niż przy zwyczajnym chodzeniu czy joggingu. Rozwija się siła i wytrzymałość ramion, łatwość wchodzenia na wzgórza, spala się więcej kalorii niż przy normalnym chodzeniu (działanie wyszczuplające), jest mniejszy nacisk na piszczele, kolana, biodra i plecy, co daje korzyści dla osób schorowanych i z nie dość silnymi mięśniami odciąża stawy, co jest szczególnie ważne dla osób starszych. Najważniejsze jest to, że ćwiczyć może każdy – bez względu na wiek, kondycję czy tuszę.

Zobacz jak wygląda Nordic Walking w Primavera Jastrzębia Góra

AQUA FITNESS (zajęcia w strefie Aqua Gym)
To forma treningu, która doskonale poprawia giętkość ciała, rozwija siłę mięśni, pobudza układu krążenia i układ oddechowy a także wspaniale wpływa na wysmuklenie sylwetki. Podczas zajęć nasz organizm uwalnia endorfinę, która wpływa korzystnie na nasze samopoczucie, likwidując napięcie i stres. W Primavera Jastrzębia Góra w ramach zajęć Aqua Fitness prowadzimy m.in.: Aqua Classic, Aqua Legs, Aqua Boxing, Aqua Power, Aqua Soft, Aqua Arms, Aqua Kickboxing.
AQUA CLASSIC  – najbardziej zbliżona forma ćwiczeń do aerobiku. Ćwiczymy wszystkie partie ciała w różnorodnym tempie
AQUA LEGS – trening skupiony na dolnych partiach ciała: pośladki,  uda, łydki; w intensywnym tempie
AQUA BOXING – zajęcia o dość dużej intensywności, których podstawą są uderzenia, z możliwością wykorzystania rękawic bokserskich do wody. Aqua boxing wpływa na gibkość, koordynację ruchową i wytrzymałość siłową. Świetnie odstresowuje!
AQUA POWER – trening aerobowy w wodzie, dla wszystkich partii ciała, w  intensywnym tempie
AQUA SOFT – lekkie zajęcia z makaronami, w tempie 128 bpm, aby wzmocnić  mięśnie i pobudzić krążenie
AQUA ARMS – ćwiczenia z wykorzystaniem hantli, skupiające uwagę na górnych partiach ciała (ręce, barki, ramiona); w intensywności umiarkowanej
AQUA KICKBOXING – zajęcia o dość dużej intensywności, których podstawą są uderzenia, kopnięcia, ciosy oraz podskoki z mankietami na nogach; kształtują szczególnie pośladki i uda (dobre m.in. na cellulit), wpływają na gibkość, koordynację ruchową, kondycję i wytrzymałość siłową.

Zobacz jak wygląda Aqua Fitness w Primavera Jastrzębia Góra

BODY WARM UP
Trening na bazie ćwiczeń wzmacniających, kształtujących całą sylwetkę: ramiona, klatka piersiowa, uda, pośladki i brzuch. Umiarkowane tempo sprzyja koncentracji na technice i dokładności ćwiczeń. Zajęcia dla osób na każdym poziomie zaawansowania.

ZUMBA®
Zajęcia prowadzone przez certyfikowanych instruktorów Zumba®. To idealne połączenie tańca, aerobiku i treningu wytrzymałościowego. To bardzo innowacyjnym systemem fitness, który poprzez świetną zabawę kształtuje naszą sylwetkę, dba o naszą kondycję, a przede wszystkim napawa nas optymizmem i wprawia w świetne samopoczucie. Zajęciom towarzyszą latynoskie rytmy i energetyczna atmosfera, dlatego jest to aktywność szczególnie lubiana przez Panie.  Zumba Fitness to trening dla każdego. W wersji POWER  wymaga trochę więcej wysiłku oraz stażu treningowego.

BODY FAT BURNING
Zestaw ćwiczeń spalających tkankę tłuszczową o średniej intensywności. Znakomicie modeluje sylwetkę, przy mniejszym obciążeniu mięśni
i stawów. Zajęcia średnio intensywne, nastawione na spalanie tkanki tłuszczowej.

FLOW BALANCE
Zajęcia łączące w sobie elementy jogi, pilatesu. Podczas zajęć szczególną uwagę zwracamy na precyzję ruchów oraz odpowiednie oddychanie. Ćwiczenia są wykonywane w spokojnym tempie.

BODY BALL
Zajęcia prowadzone z wykorzystaniem dużych piłek podczas których nie tylko ćwiczymy konkretne mięśnie, ale równocześnie wzmacniamy mięśnie podtrzymujące kręgosłup. Poprzez balansowanie jakie wykonujemy ciałem na piłce uaktywnianych jest wiele grup mięśniowych ze szczególnym naciskiem mięśni podstawowych takich jak brzuch czy grzbiet. Gimnastyka Body Ball jest wspaniałym sposobem na pozbycie się wzmożonego napięcia, jak również alternatywą dla osób z przebytymi kontuzjami stawów skokowych.

BODY SHAPE
Ćwiczenia wzmacniające, które pobudzają do pracy prawie wszystkie partie mięśniowe. Pozwalają na wzmocnienie klatki piersiowej, a także pośladków, brzucha, ramion, grzbietu, ud. W czasie treningu BODY SHAPE wykorzystuje się dodatkowe sprzęty i obciążenia, takie jak np.  gumy czy hantle.

FIT BALL
Trening z małymi piłkami. Doskonały sposób na odchudzanie. Fit Ball wzmacnia mięśnie wokół kręgosłupa, jak również mięśnie brzucha. Ćwiczenia z piłkami to także doskonała forma relaksu i atrakcyjne urozmaicenie ćwiczeń wykonywanych na matach lub w pozycji pionowej.

TBC (ang. Total Body Conditioning)
To jedna z najpopularniejszych odmian aerobiku, która zapewnia trening mięśni całego ciała. Należy ona do grupy zajęć wzmacniających z elementami treningu CARDIO.

TRENING OBWODOWY
Łączy w sobie cechy treningu aerobowego i siłowego. Pozwala nie tylko spalić tłuszcz, ale także wymodelować i ujędrnić ciało. Poprawia kondycję. Polega na wykonywaniu 8-15 ćwiczeń w określonej kolejności (jeden obwód). Czas trwania ćwiczeń to około 30-60 sekund. Po każdym obwodzie następuje dłuższa przerwa (około 2-5 minu). Daje szybkie efekty.

FULL BODY WORKOUT
Trening kompleksowy. Redukuje tkankę tłuszczową, ale również rozbudowuje masę mięśniową i zwiększa siłę. Może być opcją treningu obwodowego.

PILATES
System ćwiczeń polegający na wykonywaniu precyzyjnych i powolnych ruchów o niewielkim zasięgu. Efektem takich zajęć jest wysmuklenie sylwetki, płaski brzuch i pozbycie się zbędnej tkanki tłuszczowej. Pilates to nie tylko doskonała technika kształtująca ciało, ale też aktywność mająca znaczący wpływ na nasze samopoczucie. Dużą zaletą tych ćwiczeń jest to, że wykonuje się je w rytm spokojnej relaksującej muzyki dzięki czemu nie tylko poprawimy sylwetkę, ale też możemy się odprężyć i zrelaksować.

BODY PUMP
Ćwiczenia ze sztangą wykonywane przy muzyce, zapewniające poprawę kondycji, a także wzmocnienie siły mięśni, oraz jakości mięśni.Podczas zajęć spalenie podskórnej tkanki tłuszczowej oczywiście obowiązkowe!

Zobacz jak wyglądają Zajęcia Fitness w Primavera Jastrzębia Góra

STRETCHING
To zestaw ćwiczeń fizycznych polegający na rozciąganiu wszystkich partii mięśniowych. Zajęcia prowadzone są przy spokojnej relaksacyjnej muzyce sprzyjającej dodatkowemu rozluźnieniu napięć mięśniowych. Dzięki rozciąganiu ciało staje się bardziej elastyczne i przygotowane do efektywnego wykonywania ćwiczeń na innych zajęciach. Stretching wspaniale likwiduje przykurcze mięśniowe, które mogą być spowodowane np. siedzącym trybem pracy czy treningiem siłowym.

Zobacz jak wygląda Rozgrzewka w Primavera Jastrzębia Góra